Carduri furate! Care sunt informatiile pe care nu trebuie sa le trimiti la nimeni

Carduri furate! Care sunt informatiile pe care nu trebuie sa le trimiti la nimeni

Desi sunt desfasurate constant campanii de informare pentru a preveni furtul de date bancare, inca foarte multi oameni cad in capcanele pregatite de infractori. 

In primul rand, trebuie sa stii care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi daca ti-ai pierdut cardul sau daca acesta ti-a fost furat. Imediat ce ai constatat ca nu mai esti in posesia cardului ai doua metode prin care poti actiona. 

  • Suna la serviciul de relatii cu clientii al unitatii bancare de care apartine cardul si solicita blocarea acestuia. Pentru a putea bloca toate tranzactiile efectuate cu cardul, operatorul iti va solicita cateva informatii de identificare. 
  • In cazul in care ai Homebank poti sa blochezi si tu cardul direct din aplicatie. 

Pentru a evita pierderi financiare, trebuie sa actionezi cat mai repede. La serviciul cu relatii cu clientii poti suna la orice ora, nu astepta pana a doua zi. In acest timp infractorii pot efectua plati cu cardul tau, iar tu vei pierde bani. 

Nu distribui datele cardului

Nu conteaza cine iti cere datele cardului, acestea nu trebuie sa le oferi niciunei persoane. Datele cardului sunt folosite doar in momentul in care vrei sa efectuezi plati online. Daca cineva iti solicita datele cardului sub falsul pretext ca vrea sa-ti trimita bani, nu trebuie sa ii oferi aceste informatii. Pentru a putea primi bani in contul bancar trebuie sa trimiti contul IBAN, in niciun caz cifrele care sunt tiparite pe cardul tau. 

Pe langa datele tiparite pe fata cardului, este foarte important sa nu trimiti nimanui nici codul CVV/CVC (cele trei cifre de pe banda aflata pe spatele cardului). Codul CVC - Card Verification Code este intalnit la cardurile Mastercard, in timp ce CVV - Card Verification Value la cardurile Visa. 

In cazul in care trimiti aceste coduri, hotii iti vor putea fura toti banii din cont. 

Nu putem sa nu reamintim de una dintre cele mai des intalnite greseli. Sa nu pastrati NICIODATA codul PIN in portofel, alaturi de cardul bancar. Codul PIN, format din patru cifre, nu trebuie sa il spui nimanui. Acesta il vei folosi atunci cand vrei sa scoti bani de la bancomat sau pentru confirmarea unei plati realizate la un terminal POS. 

O metoda foarte utila de a te proteja impotriva hotilor de carduri este folosirea aplicatiei Homebank. Prin intermediul aplicatiilor bancare vei putea sa primesti notificare de fiecare data cand cardul tau a fost folosit pentru o plata. Astfel poti afla daca cineva ti-a furat cardul si incearca sa-l foloseasca pentru a plati online. Nu uita, daca iti apare in Homebank o tranzactie suspecta, intra in aplicatie si blocheaza cardul bancar. 

Banca nu cere informatii personale prin mail

O alta metoda de fraudare online este trimiterea unui mail, care copiaza designul si formatul folosit de banci, in care iti sunt solicitate date personale despre contul tau. Este foarte important de precizat faptul ca bancile nu iti vor solicita niciodata informatii cu caracter personal sau despre contul tau bancar prin intermediul unui mail. 

Poti sa descoperi o tentativa de frauda si din adresa de la care a fost trimis mailul. In multe cazuri acestea au un format diferit si de multe ori, nu contin nici macar numele site-ului. 

Verifica tot timpul veridicitatea mailului sau site-ului pe care il accesezi. In cazul in care ai suspiciuni ca ar putea fi o tentativa de frauda, nu introduce date cu caracter personal si nici date despre conturile bancare detinute. 

Astfel, indiferent de pretextul folosit, nu trimite nimanui datele inscriptionate pe cardul tau. Indiferent de motivul folosit, aceste date nu se trimit altor persoane.