Cum sa protejam pensionarii de furtul de identitate?

Cum protejam pensionarii de furtul de identitate?

blog-calendar-icon AXI Card
blog-calendar-icon Created at: 11.07.2019
blog-views-icon 1465

Identificarea furtului este o realitate nefericita a timpurilor noastre, iar persoanele in varsta pot fi deosebit de vulnerabile la aceasta crima care schimba viata. Daca esti senior sau ingrijesti un prieten in varsta sau un membru al familiei, exista o serie de lucruri pe care le poti face pentru a proteja informatiile personale sa nu cada in maini gresite.

Minimalizeaza posta – Cardurile de credit si ofertele de asigurare pre-tiparite cu informatiile destinatarului sunt o mina de aur pentru hotii de identitate. Elimina aceasta posibilitate renuntand la primirea acestor tipuri de oferte prin posta.

Evita agentii de telemarketing – Pe langa faptul ca sunt deranjante, apelurile de la telemarketeri (sau unii care se dau telemarketeri) pot pune in pericol informatiile personale ale persoanelor in varsta. Nu oferiti niciodata informatii prin telefon, cum ar fi CNP sau detalii ale contului bancar. Daca cineva suna ca este de la o banca sau o companie de carduri de credit si solicita informatii despre cont, inchideti telefonul si faceti unele cercetari pentru a verifica daca este legitim.

Fara documente importante – Seniorii nu ar trebui sa aibe asupra lor documente importante, cum ar fi documente de identitate sau card de sanatate. Fa o copie a cardului de sanatate si foloseste un marker negru gros pentru a sterge toate peste toate ciferele numarului de identificare in afara de ultimele patru. Pastreaza cardurile originale intr-un loc sigur.

Distrugere documente importante – Foloseste un shredder cu taiere incrucisata pentru a sterge toate documentele care contin informatii personale, inclusiv: numele si adresa, CNP, numerele de cont si PIN sau informatiile bancare. Aceasta include lucruri cum ar fi cecurile neutilizate sau anulate, chitantele si copii ale rapoartelor de credit.

Grija sporita online – Ai grija deosebita atunci cand faci cumparaturi cu plata online. Foloseste exclusiv o conexiune securizata wi-fi si evita calculatoarele publice sau hotspoturile Wi-Fi. Asigura-te ca calculatorul are un soft de antivirus activ si actualizat. Invata, de asemenea, sa recunosti e-mailuri de "phishing" care incearca sa solicite informatii personale. Aminteste-ti ca o banca, companie de credit, o companie de carduri de credit, un IFN sau orice alta institutie financiara legitima nu iti va cere niciodata sa trimiti informatii personale, numere de cont sau CNP prin e-mail.

Verifica cererile de date personale – Furnizeaza date cu caracter personal - cum ar fi conturile bancare, parolele si CNP - organizatiilor si persoanelor pe care le cunosti si in care ai incredere. Fii foarte sceptic in ceea ce priveste e-mailurile si site-urile web care solicita date cu caracter personal. Exista multe site-uri false care arata asemanator cu cele ale bancilor. Daca nu esti sigur de ce datele tale sunt solicitate de o anumita organizatie, contacteaza serviciul clienti pentru a verifica daca informatiile sunt necesare si de ce.

Fa curatenie in portofel – Poate fi foarte usor sa iti pierzi portofelul si niciodata nu stii cine il poate gasi. Nu tine CNP-ul, buletinul  sau PIN-ul cardului in portofel. De asemenea, nu este necesar sa tii la tine mai multe carduri de credit care nu sunt utilizate in mod regulat. Daca ai un card de credit rezervat pentru situatii de urgenta, tine-l intr-o locatie sigura acasa.

Semnalele furtului de identitate

Aproximativ 10 milioane de americani anual sunt victime ale furtului de identitate. Iata semne care indica faptul ca identitatea ta poate fi furata:

  • Erori pe pe extrasele bancare
  • Erori pe raportul de credit
  • Telefoane de colectare
  • Probleme cu asigurarea
  • Scrisori lipsa in cutia postala

Este important sa avem grija de datele noastre personale, AXI Card nu iti va cere niciodata sa iti trimiti datele bancare pe email, pentru orice informatii te vom suna si datele tale vor fi in siguranta.

0 comentarii